Ankara’da düzenlenecek NATO Zirvesi kapsamında 6-12 Temmuz tarihleri arasında uygulanacak önlemler ve idari izin kararları, kamu personeliyle birlikte özel sektör çalışanlarını da etkiledi.
Hükümetin, zirve günlerini kapsayan hafta boyunca birçok devlet kurumundaki kamu emekçisini idari izinli sayacağını duyurmasının ardından özel sektördeki farklı iş kollarında da faaliyetlerin durdurulacağı açıklandı. Zirve süresince Ankara genelinde şantiyelerin durdurulması ve inşaat faaliyetlerine ara verilmesi yönünde karar alındı.
Alınan bu karar doğrultusunda yevmiye hesabı, parça başı veya gündelik ücretle istihdam edilen inşaat işçilerinin zirve haftası boyunca çalışamayacağı bildirildi. Kısıtlamaların ve iş durdurma uygulamalarının inşaat sektörü dışındaki diğer iş kollarını da etkilemesi bekleniyor.
Kurumsal Şirketlerden İşçiye Zorunlu İzin Dayatması
Ankara’da düzenlenecek NATO zirvesi nedeniyle kentteki çalışmalarına ara verme kararı alan çok sayıda kurumsal firma, sürecin faturasını çalışanlara kesti.
Şirketler tarafından Ankara şubelerindeki personellere gönderilen bilgilendirme mesajlarında, “”bu olağanüstü durum sebebiyle operasyonlara ara verilen tarihlerde tüm ekibimizin yıllık izinli sayılmasına karar verilmiştir, sürecin gerektirdiği bu mecburi düzenlemeye göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz” ifadelerine yer verildi. Gerekçe gösterilen bu mecburi düzenleme ile birlikte işçiler, kendi iradeleri dışında, evden dahi çıkamadıkları günlerde mevcut yıllık izin haklarını kullanmaya zorlanmış oldu.
Hizmet Sektörü Çalışanlarına Ücretsiz İzin Zorunluluğu
NATO zirvesi kapsamında Ankara’nın merkezi noktaları ile ana caddelerinde uygulanacak trafik ve erişim kısıtlamaları, hizmet sektörü emekçilerinin ücretlerinin kesilmesine neden oldu.
Güvenlik önlemleri çerçevesinde “kırmızı alan” ilan edilen ve kafe, bar, mağaza ile market gibi işletmelerin yoğunlukta olduğu bölgelerde, dükkanların özellikle 6 ve 7 Temmuz günlerinde kapalı kalacağı bildirildi. İşletmelerin faaliyete ara vermesini gerekçe gösteren işverenlerin, hizmet sektörü çalışanlarını zirve günlerinde zorunlu olarak ücretsiz izne çıkarmasıyla birlikte, binlerce işçi hiçbir güvence olmaksızın doğrudan gelir kaybıyla baş başa bırakıldı.



