İstanbul Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından Şile Belediyesine yönelik ‘suç işlemek amacıyla örgüt kurma’, ‘irtikap’, ‘rüşvet’ ve ‘ihaleye fesat karıştırma’ iddialarıyla başlatılan soruşturma devam ediyor. Başsavcılık tarafından yapılan açıklamada, bir yıldır tutuklu bulunan Belediye Başkanı Özgür Kabadayı’nın liderliğini yaptığı iddia edilen suç örgütüne yönelik incelemelerin derinleştirildiği belirtildi.
Soruşturma kapsamında belediyede doğrudan temin, imar, ruhsat ve iskan işlemlerinde usulsüzlük yapıldığı, rüşvet yoluyla haksız kazanç sağlandığı iddiaları üzerine operasyon düzenlendi. Haklarında gözaltı kararı verilen 18 şüpheliden 16’sı, İstanbul ve İzmir’deki 21 adrese eş zamanlı gerçekleştirilen baskınlarda gözaltına alındı.
Başsavcılığın aktardığı bilgiye göre soruşturmanın bu aşaması, önceki operasyonlarda ele geçirilen dokümanların yanı sıra HTS kayıtları, hesap hareketleri, “etkin pişmanlık”tan yararlanan şahısların itirafları ve “bilgi sahibi” sıfatıyla alınan ifadeler doğrultusunda şekillendi. Bu incelemeler neticesinde 6 farklı yolsuzluk eyleminin daha tespit edildiği öne sürüldü.
Operasyon kapsamında, Belediye Başkan Yardımcısı Berna Avcı, özel kalem şoförü Sercan Taşkaya, belediye iştiraki Mercan Köşk A.Ş. çalışanı İlkay Çiftçi, doğrudan teminle iş alan firma sahibi Engin Şenyurt, eski belediye çalışanı Ferhat Domurcuk, otel sahipleri Altuğ Erim ve Nazif Gönen, mimarlar Yavuz ve Yılmaz Urkun, müteahhitler Murat Delen ve Murat Özdemir ile iş insanları Berk Ulu, Mert Ulu ve Mehmet Sait Köse gözaltına alındı.
Bir yıldır iddianame yazılmadı
Şile Belediyesi’ne yönelik ilk operasyon geçen yılın temmuz ayında gerçekleştirilmişti. Aralarında Belediye Başkanı Özgür Kabadayı’nın da bulunduğu pek çok isim hakkında tutuklama kararı verildi. İlerleyen süreçte görevden uzaklaştırılan Kabadayı’nın ardından Aralık 2025’te düzenlenen ikinci dalga operasyonda ise 15 kişi daha tutuklanmıştı. Yaklaşık bir yıldır tutuklu bulunan sanıklar hakkında henüz bir iddianame hazırlanmadı.



